< سید مجتبی حسینی

.

درباره من
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر
یادگاری که در این گنبد دوار بماند

               *****
خسرو آواز ایران، شاه بی تاج و ردا
تاجبخش شعر و موسیقی و آوا و نوا
نام زیبایش محمد، بعد از آن لفظ رضا
اهل خاک ضامن آهو، "علی موسی الرضا"
گوهر دوران و دهر، سیمرغ و ققنوس هنر
مرد قرآن و خط و نقاشی و ساز و صدا
چون گشاید هر دو لب را بهر آغاز سماع
آید از حلقش برون بانگ "نوا" و "ربنا"
حافظ آواز ایران داده اند او را لقب
مهر و خورشید فروزان هنر گشته ست نما
گر بود "حافظ" لسان الغیب شعر و شاعری
او بحق باشد سروش باطن احوال ما
"آریا" گر شعر تو بر صفحه دل خوش نشست
بی شک آن را دان ز یمن یوسف خوشنام ما
نويسنده :آریا ایرانی
تاريخ: سه شنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۹ ساعت: 0:0

بدرقه شجریان به آوای «درود» خواهد بود

سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت محمدرضا شجریان را تسلیت گفت.

به گزارش کبنا، حسینی در این پیام نوشته است:

«هوالجمیل،
زُهره سازی خوش نمی‌سازد مگر عودش بسوخت
می‌موید به تلخی و به زاری می‌گرید هر که در آیینه آوازش از خویش رمیده و در عشق آرمیده باشد.
خنیاگر وطن، تن به خاک وطن و جان به جان جهان سپرد. کیمیاگری که به گوهر هنر، شریک دردها و درودهای روزگار خویش بود و به اعجاز آواز، ناب ترینِ نیایش‌ها را سرود و بی‌نقاب‌ترینِ انسان‌ها را ستود. اگر چه بالای آن سرو به سعی مرگ خم آورده است اما به حُسن خداداد خویش و به مهر ماندگار مردم، آن جانِ جویا جاودانه است و به صاحب‌دلی، صدایش نوشداری آشفتگی‌ها و سرگشتگی‌ها باقی خواهد ماند.
استاد «محمدرضا شجریان» متولدِ مردم بود و بدرقه او نه به لحن و لهجه «بدرود» که به آوای «درود» خواهد بود اما مگر می‌توان به بوی بهار و عطر گل و غیبت یار به حسرت نگریست و نخواند که
عندلیبان را چه پیش آمد هزاران را چه شد؟»